گروه مهبان شیمی

مدیر عامل:

د. امیر علی اورندی

نوع عضویت :

اصلی

تلفن :

88678712/88678994

نوع فعالیت :

مواد اولیه دارویی

فکس :

88679035

ایمیل:

Mahbanchemi@mahbangroup.com

آدرس:تهران، خیابان ولیعصر، بلواراسفندیار، پلاک30، ساختمان مهبان
وب‌سایت شرکت: www.mahbangroup.com


شرکت مهبان شیمی متعلق به گروه دارویی مهبان در سال 1377 در زمینی به مساحت 10.000 مترمربع و زیربنای 3500 متر مربع به عنوان یک شرکت تولیدکننده مواد اولیه مؤثره دارویی تأسیس گردید. این شرکت در دیماه ماه سال 1382 با اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن‌وتجارت و با داشتن مجوز تولید از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را با تولید 9 قلم مواد اولیه دارویی توسعه داد که خوشبختانه در این راستا توانست به موفقیت چشم‌گیری دست یابد بطوری که اکنون بعنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر ماده اولیه موثره دارویی در صنایع دارویی شناخته شده می باشد.

امکانات خط تولید

فرایندهای تولید شرکت مهبان شیمی حاوی یک تعهد طولانی و ادامه‌دار نسبت به کیفیت محصولات و بهبود مستمر آن می‌باشد. سرمایه‌گذاری زیربنایی ما تاکیدی بر تعهد ما نسبت به صنعت داروسازی و نظام سلامت کشور است که در آن محصولات ما را به کار می‌گیرند. 

خط تولید مجهز به راکتورهای استنلس استیل و گلاس لایند با ظرفیت 1000 لیتر تا 5000 لیتری، خشک کن سینی دار ، خشک کن FBD، برجهای خنک کننده، سانتریفیوژهای استنلس استیل ، انواع فیلترها ، الک، میکرونایزر در اندازه ذرات مختلف و غیره بوده و مجهز به انبارهای جداگانه برای نگهداری محصولات و‌مواد اولیه می باشد.

همچنین این کارخانه دارای مخازن مجزا برای ذخیره سازی حلالهایی مانند متانول، استون، ایزو پروپیل الکل، تولوئن، زایلن، اسید هیدروکلراید، اسید هیدرو بروماید و اسید های رقیق و مواد شیمیایی خطرناک میباشد.

کنترل کیفیت

شرکت مهبان شیمی تاکید زیادی بر روی کیفیت محصولات خود دارد. محصولات ما با بالاترین استانداردهای تولید و به صورت دقیق و جامع تحت آزمایش واحد کنترل کیفیت مطابق با فارماکوپه های BP و USP در طول مراحل متعدد تولید و پس از اتمام تولید قرار می گیرند. کیفیت محصولات و خدمات افتخار بزرگی برای ما بوده و فعالانه به دنبال راه‌هایی ابتکاری برای بهبود فرآیندهای تولیدی خود هستیم و همچنان در حال گسترش توانایی های خود در تولید محصولات با کیفیت جهانی هستیم .

کارشناسان با تجربه ما با تجهیزات و تکنیک های مدرن، طیف گسترده ای از تست های کنترل کیفیت و تضمین کیفیت برای مواد اولیه، بسته بندی و کنترل حین تولید و همچنین محصولات نهایی به منظور جلب رضایت مشتریان را انجام می دهند .

برخی از تجهیزات آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت مهبان شیمی :

HPLC،GC ، اسپکتروفتومترهای IR و UV ، FTIR، کارل فیشر، پتانسیومتر و …

تحقیق و توسعه

تیم تحقیق و توسعه شرکت مهبان شیمی شامل متخصصین بسیار ماهر و کارآزموده است و مجهز به آزمایشگاه با زیرساخت های مدرن است. ماموریت اصلی بخش تحقیق و توسعه شرکت افزایش کیفیت محصولات و بهبود فرایندهای تولید با روند ساده و ایمن با سازگاری بیشتر با محیط زیست می باشد. آزمایشگاه تحقیق و توسعه مجهز به کلیه تجهیزات لازم جهت انجام تمام واکنش های مورد نیاز می باشد .

تیم تحقیقاتی شرکت مهبان شیمی شامل متخصصین در تحقیق فرایند تولید ، آنالیز و تولید بچ نیمه صنعتی می‌باشد. همچنین تیم مدیریت پروژه نیز وظایف هزینه‌سنجی، مدیریت، خرید و نظارت بر پروژه تحقیقاتی را بر عهده دارد.

محصول تولیدی
آملودیپین بزیلات Amlodipine besylate
آتوروواستاتین کلسیم atorvastatin calcium
سلکوکسیبcelecoxib
سیتالوپرام citalopram HBr
دیلتیازمDiltiazem HCL
فاموتیدینFamotidine
گاباپنتین Gabapentin
گلی بن کلامیدGlibenclamide
مندلیک اسیدMandelic acid
متفورمین هیدروکلرایدMetformin HCL
مایکوفنولات موفتیلMycophenolate mofetil
سرترالین هیدروکلرایدSertraline HCL
سیتاگلیپتین فسفاتSitagliptin phosphate
تیامین هیدروکلراید Thiamine HCL
ترامادول هیدروکلراید Tramadol HCL