همه د‌ارو‌ها با حذف ارز ترجیحی باید بیمه شود‌


همه د‌ارو‌ها با حذف ارز ترجیحی باید بیمه شود‌

?هر چند بنا بود دارو از حذف ارز ترجیحی استثنا شود، اما اعلام خبر حذف ارز ترجیحی دارو در تعطیلات نوروزی از سوی وزیر بهداشت نگرانی‌های متعدد‌ی را در جامعه و به خصوص برای بیماران شکل داد.

?ﻣﻬﺪﯼ ﺭﺿﺎﯾﯽ، ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺑﯿﻤﻪ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺳﻼﻣﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﯿﻤﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ:

?کمتر از نیمی از اقلام دارویی کشور، تعهدات بیمه‌ای دارند که در صورت آزادسازی ارز دارو، بایستی تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

?در صورت رشد قیمت دارو و انتقال ارز ترجیحی دارو به بیمه‌ها با احتساب فرانشیز پرداختی باز هم شاهد افزایش پرد اخت از جیب مردم خواهیم بود.

?در زمینه داروهای OTC که مردم به صورت آزاد تهیه می‌کنند اگر توسط پزشک نسخه شوند از یارانه مربوطه برخوردار می‌شوند. یا حتی می‌توان دارو‌هایی که جزو لیست OTC وزارت بهداشت با سازمان غذا و دارو باشند، به شرط سهمیه‌بند‌ی از یارانه د ارو برخوردار شوند.

?مجلس در قانون بودجه اعتبار مجزایی برای افراد‌ی که بیمه نیستند در نظر گرفته ‌است تا آنها را بیمه کنیم اگر دولت ارسال پول آنها را به سازمان بیمه‌گر پرداخت کند، این کار ادامه پیدا می‌کند، اما اگر یک سال هزینه آن را پرداخت کند و سال بعد منابع را تأمین نکند خود به خود این‌ها سال بعد از بیمه خارج می‌شوند.

?ما اطلاع نداریم که سیاست دولت در این زمینه چیست. تاکنون نظر‌ها در این زمینه بسیار متفاوت بوده‌ است و به طور رسمی چیزی به ما ابلاغ نشده و هنوز قانون بودجه هم از سوی دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده ‌است.

?ما اعتقاد به اجرای طرح تدریجی داریم. آزادسازی باید به صورت تدریجی صورت بگیرد تا کمترین آثار و عوارض را داشته باشد.

?واقعیت ما هم نگران هستیم! نگرانیم اعتبارات و منابع به موقع تأمین نشود. اگر دولت منابع را به موقع در اختیار ما قرار ندهد و ما نتوانیم پرداخت‌مان را انجام بدهیم، این زنجیره با چالش مواجه می‌شود.

?برای خواندن ادامه مطلب به لینک سایت فارمانیوز مراجعه کنید:
https://pharma-news.ir/?p=5090

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.